سوالات متداول HMI دلتا

سوالات متداول HMI دلتا

1)  آیا می توان سری  DOP-A75CSTD با مدل های سری جدیدتر  DOP-B08S515  جایگزین کرد ؟

  بله، سخت افزار را می توان به طور مستقیم جایگزین کرد، اما در حال حاضر هیچ راه مستقیم برای انتقال نرم افزار HMI از سری DOP-A به سری DOP-B وجود ندارد. سری A75CSTD در حال حاضر دارای فاز جداگانه ای است، اما نرم افزار هنوز هم با ویندوز XP و یا ویندوز  7 سازگار است.  باز کردن فایل  DOP با ScreenEdit 1.05.7   :سری A75  از این امر پشتیبانی می کند.در منطقه انتخاب مدل یک مدل بالاتر مثل DOP-A80THTD  را انتخاب کنید. فایل DOP  را ذخیره کرده و آن را با نرم افزار جدید DOPSoft باز کنید پس از انتخاب فایل  DOP، در مورد تغییر و همچنین تغییر اندازه در صورت لزوم از شما نظر خواهی خواهد کرد. اگر کلید های کمکی استفاده می شود، آنها ممکن است حذف شوند زیرا  DOP-B08  کلیدهای کمکی ندارد.

2)  آیا می توان سری DOP-A57BSTD با مدل های سری جدیدتر DOP-B05S111 جایگزین کرد ؟

  بله. هر دو سخت افزار و نرم افزار را می توان به طور مستقیم منتقل کرد.

3)  چگونه یک HMI (اصلی) را برای  برقراری ارتباط با Slave) HMI)  از طریق اتصال اترنت انتخاب می کنید، زمانی که Slave) HMI) در حال دستور دهی  به PLC از طریق اتصال  RS-232 می باشد ؟

HMI (اصلی) قادر نخواهد بود که دستورات را مستقیما از PLC از طریق (HMI (slave بخواند . هر HMI باید آدرس IP منحصر به فرد خود و پروتکل submask یکسانی داشته باشند. به عنوان مثال، HMI (اصلی) دارای یک IP از 192.168.0.1، و (HMI (slave به عنوان 192.168.0.2 تنظیم می شود، و پروتکل submask به صورت  255.255.255.0 تنظیم شده است. وقتی که هر دو IP و submask  تنظیم شدند، ارتباط بین دو HMIS ایجاد شده است. گام بعدی این است که مجموعه پارامتر کنترل PLC به پارامتر داخلی (HMI (Slave  تنظیم کنید  بنابراین  HMI (اصلی) قادر به خواندن آدرس خواهد بود. راه برای انجام این کار نوشتن یک دستور MOV در پنجره ماکرو از (HMI (slave است،  به عنوان مثال 0 $ = {PLCLink} 1 @ D0.  در HMI (اصلی) ابتدا باید communication settings > Ethernet, additional controller IP address of the HMI (Slave تنظیم شود.

اگر به رابطه بین آدرس MODBUS و آدرس HMI نگاه کنید:

برای HMI (اصلی) برای خواندن ثبت نام داخلی در (HMI (slave، یک آدرس MODBUS ویژه ای وجود دارد. در این مورد برای خواندن 0$ از (HMI (slave، آدرس MODBUS برای HMI (اصلی) W40001  خواهد بود.

4)  رابط و کنترل (HMC) بین ماشین آلات و انسان دلتا چیست؟ آیا HMC دلتا تنها با AC درایوهای سروو دلتا استفاده می شود؟

HMC سری رابط های ماشین انسان جدید ساخته شده با توابع PLC است . این مدل همه کاربردهای  رابط بین ماشین انسان دلتا بعلاوه توابع PLC برای کنترل را ارائه می دهد. برای کنترل دقت بالا و عملکرد سطح بالا ، سری HMC با دو پردازنده با سرعت بالا مجهز شده است.یک CPU  برای عملکرد رابط بین ماشین انسان می باشد. از سوی دیگر یک DSP (پردازشگر سیگنال های دیجیتال) است که پردازنده حرکت برای کنترل توالی، که کارایی و عملکرد سیستم در هنگام اجرای برنامه های بزرگ و پیچیده PLC را تضمین می کند. هنگامی که یک درایو سروو سری ASDA-MF متصل است، قادر به ارائه کنترل حرکت سه محوره همزمان با عملکرد بهتر از سه درایو سروو می باشد . سری  HMC کنترل توالی و کاربردهای نمایش را انجام می دهد.

سری ASDA-MF  کنترل قوی ، درون یابی خطی، و توابع درون یابی قوس الکتریکی را انجام می دهد. این ترکیب بی نقص می تواند یک سیستم یکپارچه را ایجاد و برنامه حرکت ربات با بازوی سه محور را طراحی کند. علاوه بر این، سری HMC گسترش به کاربران امکان  گسترش اتصال ماژول های مختلف توسعه از راه دور مانند 32 ماژول های I / O دیجیتال، AD / ماژول های DA و ماژول های خروجی 4-پالس را فراهم کرده است . تا  پهنای باند ارتباطات 10Mbps با سرعت بالا ارائه شده است. حداکثر 16 ماژول دیجیتال I / O تهیه شده است.

برای کسانی که به  آموزش موقعیت، که برای ربات دکارتی ضروری است، نیاز دارند، دلتا نیز HMC 7 اینچی از نوع دستی راه اندازی کرده  است که ویژگی های بسیاری از دستگاه های ساخته شده در حفاظت از قبیل توقف اضطراری، سوئیچ سه موقعیت، و پلاگین در اتصال سریع را دارا می باشد .سریHMC   ایده آل برای برنامه های کاربردی مانند ربات دکارتی چند محور ، ماشین آلات چسب، ماشین آلات توزیع و برای مقاصد دیگر کنترل دستگاه، ارائه بهترین راه حل برای استفاده، صرفه جویی در هزینه و سیستم که موجب بهینه سازی سیستم می شود.

 

5)  پس از آنکه برنامه HMI به اتمام رسید ، چگونه می توان یک رمز عبور برای برنامه انتخاب کرد؟

نرم افزار DOPSoft، را فعال کرده و روی [File] کلیک کنید و از منوی کشویی تنظیم رمز عبور [Password Protect] انتخاب کنید. سپس برنامه را ذخیره و ببندید.

زمان بعدی که برنامه را باز کنید، کادر رمز عبور ظاهر می شود و از شما درخواست می کند کلمه عبور را وارد کنید.

اگر شما رمز را اشتباه وارد کنید پیامی حاوی incorrect password روی صفحه ظاهر خواهد شد

کلمه عبور برای باز کردن را همچنین می توان با کلیک  {Options] [Configuration…] از منوی کشویی انتخاب کرد.

6)  چگونه می توان داده ها روی صفحه نمایش را به یک فلش USB یا کارت SD انتقال داد؟

نرم افزار DOPSoft را فعال کنید، روی [File]کلیک کرده و از منو [Make Ext. Memory Date…] را انتخاب کنید.

سپس، دستگاه ذخیره سازی مورد نظر (فلش درایو USB یا کارت SD) را انتخاب کنید.

پس از اینکه داده های روی صفحه نمایش با موفقیت به دستگاههای ذخیره سازی انتقال داده شد، کادر محاوره ای زیر بر روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد.

هنگام باز کردن پوشه به نام HMI-00X در یک درایو فلش USB یا کارت SD، شما می توانید فایل های زیر موجود در پوشه را ببینید.

7)  هنگامی که دو ماشین های رابط انسان به یک PLC از طریق ارتباط RS-232 و اترنت متصل می شوند، چگونه سیستم دو صفحه نمایش مختلف به طور همزمان را تغییر می دهد؟

قبل از اجرای شبیه سازی بر روی خط، کاربر می تواند با کلیک بر روی  Tools [On-line Simulation] یا کلیک بر روی آیکون در نوار ابزار ، و یا استفاده از کلید فوری [Ctrl+F4] از سیستم استفاده کند.  سیستم از کاربر درخواست می کند که تعداد پورت ارتباطی که مربوط به HMI را همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است تنظیم کند. اگر کادر درخواست انتخاب نشود ، سیستم بدون باز کردن تنظیمات کام پورت شبیه سازی را انجام می دهد.

هنگامی که سیستم وارد کادر شبیه سازی شد، کاربر با کلیک راست موس همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است وارد منو شود.

پس از کلیک کردن بر روی  تنظیم COM، پنجره تنظیمات پورت COM دوباره باز می شود. هنگامی که تنظیمات کام پورت نمایش داده می شود، کاربر می تواند تعداد پورت های ارتباطی تنظیم و تغییر دهد. هنگامی که تمام تنظیمات به درستی تنظیم شده باشد، شبیه سازی دهنده ارتباط بین HMI و PLC است.

8)  تنظیمات پورت COM قبل ازاجرای شبیه سازی روی خط به چه صورت می باشد ؟

ساختار سیستم در شکل زیر نشان داده شده است. فرض کنید دو رابط ماشین انسان، HMI 1 و HMI 2، برای کنترل یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی، PLC به هم متصل می باشند. HMI 1 نشان دهنده اولین رابط های ماشین انسان است که از طریق ارتباط RS-232 به PLC متصل می شوند.  HMI 2 نشان دهنده دستگاه رابط انسان- ماشین دوم است که به ماژول ارتباط DVPEN01 از طریق اترنت برای تبادل داده ها بین HMI و PLC متصل می شود . مناطق دستور (بلوک کنترل) از HMI 1 و HMI 2 با همان داده های ثبت D از PLC تعیین شده است. هنگامی که صفحه نمایش HMI 1 و HMI 2 متفاوت هستند، و اگر تغییر دو صفحه نمایش مختلف به طور همزمان مورد نیاز است، کاربران می توانند دو صفحه نمایش ماکرو استفاده و داده ها را با ثبت داده D از PLC بنویسید. مهم نیست که اگر PLC توسط HMI 1 یا HMI 2 کنترل شود، زمانی که یکی از صفحه نمایش ماکرو را اجرا کند، صفحه نمایش های مختلف از HMI 1 و HMI 2 می تواند به طور همزمان روشن باشد.

صفحه نمایش ماکرو  HMI 1را باز می کند.

صفحه نمایش ماکرو  HMI 2را باز می کند.

9)  چگونه می توان بررسی کرد که آیا کامپیوتر شخصی و HMI در دامنه یکسان هستند؟

اول، آدرس IP از Subnet Mask را بررسی کنید. اگر نتایج محاسبه ها بعد از عمل AND ،سازگار باشد، نشان می دهد که نام های دامنه HMI و کامپیوتر شخصی یکسان هستند. اگر نه، نشان دهنده این است که کامپیوتر های شخصی و HMIدر دامنه یکسان نیست. برای مثال، اگر آدرس IP از Subnet Mask  255.255.255.0 است و آدرس IP رایانه های شخصی 192.168.1.5 است، پس از عمل AND ، نتیجه محاسبه به شرح زیر است:

اگر آدرس IP از HMI  192.168.2.5 است، پس از عمل AND ، نتیجه محاسبه به شرح زیر است:

نتیجه گیری:

نتایج محاسبات با هم مطابقت ندارند. این نشان می دهد که کامپیوتر های شخصی و HMI در دامنه یکسان نیست.

10)   هنگامی که یک HMI از طریق اترنت توسط ADSL متصل شده است، چگونه HMI از طریق سایت تولید ارتباط با یک کامپیوتر در دفتر ارتباط برقرار می کند؟

هنگامی که یک HMI از طریق اترنت توسط اتصال ADSL متصل شده، یک روتر برای اتصال مستقیم به HMI استفاده از eRemote و نرم افزار eServer مورد نیاز است. ساختار سیستم در شکل زیر نشان داده شده است. فرض کنید که آدرس IP برای اتصال ADSL 122.124.173.194، آدرس IP HMI، 192.168.1.5 و پورت ارتباطی به طور پیش فرض برای eRmote است و eServer به 12348 با پورت مربوطه بر روی روتر تنظیم شده است . در این مثال، پورت 123 تنظیم شده است.

پس از اتمام تنظیمات فوق، eServer را اجرا و عملکرد  IPفعال کنید. سپس، داده های زیر را وارد  و برای تکمیل اتصال دکمه شروع را فشار دهید.

11)   کدام مدل سری DOP توابع eRemote و eServer را پشتیبانی می کند؟

سری DOP-AE (قابل توسعه به ماژول اترنت) و (DOP-B10E615 (built-in با اترنت.

12)   چرا سیستم نمی تواند پس از اینکه eRemote / eServer  فعال شده است با HMI ارتباط برقرار کند؟

به این دلیل که ممکن است نسخه سیستم عامل دستگاه بیش از حد از رده خارج باشد و منجر به عدم ارتباط شود. هنگامی که چنین مشکل رخ می دهد بدین صورت عمل کنید: Start => Programs => Delta Industrial Automation => HMI => DOP eRemote or DOP eServer => Update Firmware Tool  و پنجره شکل زیر باز خواهد شد:

رابط های ارتباطی (USB و یا اترنت) را انتخاب و دکمه “Update” به روز رسانی سیستم عامل دستگاه ها را انتخاب کنید.

13)  چگونه می توان توابع eRemote و eServer در ویرایشگر صفحه نمایش را فعال کرد ؟

در ویرایشگر صفحه نمایش 1.05.84 * 1، برای نرم افزار سری  DOP-Aبدین ترتیب عمل کنید: Options => Network Setting => to enable eServer/eRemote.

 در ویرایشگر صفحه نمایش 2.00.18*2، برای نرم افزار سری  DOP-Bبدین ترتیب عمل کنید: Options => Network Setting => to enable eServer/eRemote.

14)  گاهی اوقات به نظر می رسد سرعت ارتباط هنگامی که HMI سری DOP از آدرس های غیر متوالی PLC برای انجام ارتباطات استفاده می کند، آهسته می باشد. چگونه می توان سرعت ارتباط را افزایش داد؟

هر دو ویرایشگر صفحه نمایش 1.05.82 و نسخه های بعد از آن (برای سری DOP-A) و ویرایشگر صفحه نمایش 2.00.15 و نسخه های بعد از آن (برای سری DOP-B) از کنترلر Q-Link   DVP دلتا پشتیبانی می کند. اتصال به این کنترلر امکان خواندن تمام آدرس های غیر متوالی PLC در یک زمان را فراهم کرده و به ارائه فرمان به منظور افزایش سرعت ارتباط می پردازد.

15)   چرا برنامه ها را نمی توان از طریق رابط USB در ویندوز ویستا و ویندوز  7 ارسال و دریافت کرد؟

  این مشکل در حال حاضر حل شده است. هر دو ویرایشگر صفحه نمایش 1.05.83 و نسخه های بعدی (برای سری DOP-A) و ویرایشگر صفحه نمایش 2.00.17 و نسخه های بعدی (برای سری DOP-B) از   USB DISKپشتیبانی می کند. کاربران می توانند از  HMI سری DOP-A و سری DOP-B  برای آپلود و دانلود برنامه های تحت ویندوز ویستا و ویندوز 7 بدون مشکل استفاده کنند.

16)   مزیت استفاده از recipe function چیست؟

  مزیت استفاده از تابع دستور این است که کاربران نیازی به تغییر بسیاری از پارامترها به طور دستی ندارند. هنگامی که بیش از یک محصول تولید می شود، recipe function  به تغییر همه پارامترها در یک زمان کمک می کند.

17)   در صورتی که سرعت انتقال داده ها سریعتر باشد، آیا baud rate بالاتر است؟

این دقیقا درست نیست. گاهی اوقات، وقتی که نرخ علامت در ثانیه بالا باشد، کنترل کننده ممکن است قادر به پاسخ در زمان واقعی نباشد. زمانی که کنترلر نتواند در زمان واقعی عکس العمل نشان دهد، ممکن است موجب ارتباط مجدد و در نتیجه کاهش سرعت ارتباطات شود.

18)   چه تعداد خط را می توان در یک دستور ماکرو ویرایش کرد؟ اگر کافی نباشد، چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟

  تا 512 خط را می توان در یک دستور ماکرو ویرایش کرد. اگر کافی نیست، کاربران می توانند برخی از توابع را در دستورsub-macro بنویسند. حداکثر خطوطی که می تواند در یک دستور sub-macro ویرایش شود، 512 خط می باشد.

19)   اگر کاربران بخواهند HMI خود را از مدل 5.7 اینچ به 10.4 اینچ ، تغییر دهند آیا نیاز به بازنویسی فایل های برنامه می باشد؟ اگر لازم نیست، چگونه می توان این مشکل را هنگامی که رزولوشن متفاوت می باشد،حل کرد؟

  کاربران نیازی به بازنویسی فایل های برنامه ندارند، نرم افزار ویرایشگر صفحه نمایش به طور خودکار تنظیمات را انجام می دهد. این بدان معنی است که در مدل 5.7 اینچ عناصر در 320 * 240 پیکسل ذخیره شده و در مدل 10.4 اینچ عناصر در 640 × 48 پیکسل ذخیره شده است.

20)  گاهی اوقات هنگامی که HMI با AC سروو درایو و یا AC موتور درایو ارتباط برقرار می کند ، خطای ارتباطی رخ خواهد داد. اما اگر در همان زمان شبیه سازی استفاده شود، خطای ارتباطی رخ نخواهد داد. چرا؟

 معمولا، به علت دخالت در ارتباطات ایجاد می شود. کاربران باید بررسی کنند که آیا کل سیستم است به خوبی تنظیم شده است یا نه. اگر خطا مشخص نیست و هنوز هم وجود دارد، لطفا یکی از روش های زیر را امتحان کنید:

1. اگر HMI مدل 3.8 اینچ یا 5.7 اینچ استفاده شده است، لطفا اطمینان حاصل شود که منبع تغذیه 0V که به خوبی با (GND) از درایو سروو AC یا درایو موتور AC متصل شده است.

2. اگر HMI مدل 8 اینچ، 9.4 اینچ و یا 10.4 اینچ استفاده شده است، لطفا اطمینان حاصل شود که پین 5 از پورت ارتباطی HMI نیز به خوبی با (GND) از درایو سروو AC یا درایو موتور AC متصل شده است.

21)   وقتی که آدرس در تنظیم زنگ هشدار به M12 تعیین شده است، چرا آدرس خواندن تمام وقت خطا می دهد؟

  زیرا  واحد این آدرس Word است، آدرس باید 0 یا مضربی از 16 باشد، یعنی M0، M16، M32، و یا M48.

22)   آیا سیستم امکان کپی و چسباندن روی صفحه نمایش در برنامه های مختلف را برای کاربران فراهم کرده است ؟

  بله وجود دارد و به راحتی قابل استفاده می باشد.

23)   این برنامه توسط نرم افزار نسخه جدید ویرایش شده است و توسط نسخه های قدیمی باز نمی شود. چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟

نسخه های قدیمی نرم افزار ویرایشگر صفحه نمایش نمی توانید برنامه ای که توسط نسخه جدید ویرایش شده است را باز کنند. هنگامی که کاربران از نسخه جدید نرم افزار برای باز کردن فایل های برنامه های نسخه قدیمی،استفاده می کنند یک هشدار بر روی صفحه برای یادآوری کاربران ، نمایش داده خواهد شد. لطفا از پشتیبان گیری به موقع برنامه نسخه قدیمی فایل ها مطمئن شوید.

24)   چگونه در یک زمان بیش از یک عنصر را انتخاب کنید ؟

  با استفاده از ماوس یا فشار دادن Shift و کلیک چپ کردن ماوس قادر به انتخاب عناصر بیشتری در همان زمان هستیم.

25)   نرم افزار ویرایش برای سری DOP از HMI کدام است؟ چگونه می توانم آن را دریافت کنم؟

  ویرایشگر نرم افزار رایگان برای سری DOP از HMI ،Screen Editor  است. کاربران می توانند آن را به صورت رایگان از وب سایت ما دانلود کنند

26)   اگر کاربران برنامه را برای افراد دیگر کپی کنید ، ممکن است که بانک تصویر تعریف شده توسط کاربر از بین برود؟

  خیر، از بین نخواهد رفت.

27)   آیا HMI سری DOP از اعداد اعشاری پشتیبانی می کند؟

  بله

28)   چرا عملکرد کلید کمکی است که بر روی اولین صفحه نمایش تنظیم شده است، پس از تعویض به صفحه نمایش دیگر غیر فعال می شود؟

  عملکرد کلید کمکی برای هر صفحه نمایش منحصر به فرد است، به طوری که کاربران مجبور به تعیین عملکرد کلید کمکی برای هر یک از صفحه نمایش ها خواهند بود.

29)   چرا تاریخ سیستم همیشه به سال 2004 تنظیم شده است؟

  شاید پشتیبان باتری اجرا می شود و یا به خوبی متصل نشده است. لطفا پشتیبان باتری را بررسی کنید و یا باتری دیگری جایگزین کنید.

30)   چگونه به استفاده از control block  و status block استفاده کنیم؟

 Control block بخش مهمی از HMI سری DOP است.کنترل را می توان از طریق PLC برای انجام عملیات زیر: تغییر صفحه نمایش، روشن و خاموش بودن زنگ ، روشن و خاموش نور پس زمینه ، تنظیمات سطح امنیتی، ترسیم منحنی، و انتقال داده ، و غیره انجام داد. اطمینان حاصل کنید که تنظیمات Control block به درستی تنظیم شده است، در غیر این صورت ممکن است باعث شود که بسیاری از توابع اجرا نشوند و یا منجر به بسیاری از عملیات های خطا شود. کاربر می تواند به فصل 5 “Control Block and Status Block” از کتابچه راهنمای کاربر HMI برای توصیف بیشتر مراجعه کنند. در واقع، زمانی که در حال ویرایش برنامه هایPLC  هستید، توصیه می شود از آدرس control block استفاده نکنید.

31)   آیا ممکن است که عملکرد سیستم کلید SYS غیر فعال شود و به کاربران ارائه نشود؟

  بله، ممکن است. کاربران فقط نیاز به تنظیم گزینه“System Key Use Mode”  در کادر و انتخاب  “Disable” خواهند داشت.

32)   اگر کاربران کلمه عبور را فراموش کرده و نتوانند به برنامه دسترسی یابند، چه کاری باید انجام دهند؟

با توجه به حقوق مالکیت ، ما خدمات برای رمز گشایی ارائه نمی دهیم. بنابراین کاربران باید کلمه عبور خود را به یاد داشته باشند، و یا قادر به آپلود و یا کامپایل نخواهند بود. در صورتی که قادر به وارد شدن به صفحه نمایش سیستم نیستد، می توانند این مشکل را با دانلود یک صفحه نمایش بدون حفاظت از رمز عبور را حل کنند.

33)  آیا سری DOP از HMI تابع ” همپوشانی” ارائه می دهد ؟

نه، این تابع در حال حاضر ارائه نشده است.

34)  حداقل رزولوشن برای هر عنصر چیست؟

16*16 می باشد.

35)  آیا سری DOP از  HMI سیستم WinCE و یا سیستم عامل دیگر را اجرا می کند؟

خیر، در حال حاضر قادر به اجرا نمی باشد.

36)  آیا سری DOP از HMI عملکرد شبکه را فراهم می کند؟

کاملا. در حال حاضر سری DOP از HMI رابط شبکه MODBUS TCP / IP را فراهم می کند. در آینده، انواع دیگری از پروتکل های ارتباطی اترنت را فراهم خواهد کرد.

37)  چگونه می توان از سری DOP از HMI برای برقراری ارتباط با SCM (تنها تراشه میکرو کامپیوتر) استفاده کرد؟

با استفاده از دستورات ارتباطات ماکرو می توانید امکان برقراری ارتباط سری DOP از HMI باSCM  را فراهم کنید.

38)  آیا HMI سری DOP قادر به برقراری ارتباط با AC موتور درایو دلتا به طور مستقیم می باشد؟

همه محصولات الکتریکی دلتا از پروتکل ارتباطی MODBUS پشتیبانی می کنند. بنابراین ارتباط بین HMI و درایو AC موتور می توانید به راحتی با انتخاب درایور کنترل دلتا ASCII / RTU فعال کنید.

39)  آیا HMI سری DOP دارای پشتیبان از حافظه می باشد؟ اگر نه، آیا کاربران نیاز به خرید لوازم جانبی دارند؟

سری DOP از HMI دارای نسخه پشتیبان از حافظه می باشد، بنابراین نیاز به خرید لوازم جانبی نیست.

40) چرا پورت USB نمی تواند گاهی اوقات به طور معمول کار نمی کند ؟ چرا داده های روی صفحه نمایش را نمی توان با موفقیت از طریق درایو فلش USB دانلود کرد؟ این مشکل زمانی که درایو فلش USBدوباره برداشته می شود و یا بعد از اتصال دوباره PC حل می شود. چرا؟

این نوع از مشکل مربوط به مسائل مربوط به سازگاری OS (سیستم عامل) است. این بدان معنی است که درایور USB ممکن است با سیستم عامل کاربر سازگار نباشد. هنگامی که این نوع مشکل رخ می دهد،نشان می دهد که کاربران باید داده روی صفحه نمایش را از طریق پورت COM دانلود کنند.

41)  چرا با استفاده از برنامه HMI نمی توان با PLC ارتباط برقرار کرد؟

دلایل بسیاری برای این اتفاق وجود دارد. کاربران می توانند برخی از دلایل که ممکن است موجب خطا شود را لیست کنند و آنهایی که احتمال کمتری دارد را حذف کنند، و سپس پاسخ درست به این سوال را وارد کنند. برخی از شایع ترین دلایل به شرح زیر است:

1- کابل های ارتباطی که به خوبی متصل نیست، و یا کاربران را با از کابل های ارتباطی اشتباه استفاده کرده اند.

2- پارامترهای ارتباطات به درستی تنظیم نشده است.

3- پروتکل ارتباطی انتخاب شده ,درست نیست. اکثر PLC ها رابط های بسیاری برای حمایت از انواع حالت های ارتباطی و پروتکل ها ارایه می دهند، در نتیجه هنگام انجام ارتباط بین HMI و PLC، مهم ترین چیز این است که کاربران بدانند چه نوع حالت های ارتباطی و پروتکل هایی را HMI سریDOP  دلتا پشتیبانی می کند و حالت های ارتباطی فعلی و پروتکل های که PLC را فراهم می کند را بدانند. به عنوان مثال، LG PLC یک پورت CPU و یک ماژول ارتباطی CNET برای برقراری ارتباط با HMI فراهم می کند. هنگامی که حالت ارتباط از طریق پورت CPU در سری DOP از HMI دلتا تنظیم شده است، اگر کاربران از ماژول ارتباطی CNET برای اتصال به شبکه های ارتباطی استفاده کنند ارتباط بین PLC و HMI خواهد با شکست روبرو خواهد شد.

4- تنظیمات PLC به درستی انجام نشده است. در حال حاضر انواع PLC در بازار وجود دارد و هر کدام از آنها دارای تنظیمات پیکربندی و ارتباط منحصر به فرد است. به عنوان مثال، هنگام اتصال به PLC سری میتسوبیشی FX ، اگر کارت ارتباط میتسوبیشی برای ارتباطات استفاده می شود، کاربران باید برای اولین بار تنظیمات پارامتر در PLC را تکمیل کنند ، در غیر این صورت ارتباط با موفقیت انجام نمی شود. بنابراین، آشنایی با هر دو اتصال PLC و درک تنظیمات ارتباط HMI از سری DOP دلتا برای دستیابی به ارتباط موفق ضروری است.

42)  چه تعداد پورت ارتباطی (HMI  (PORT COM سری DOP دلتا پشتیبانی می کند ؟ آیا آنها به طور مستقل کار می کنند؟

سری DOP-A از HMI می تواند 2 PORT COM و سری DOP-AS/AE از HMI می تواند 3 PORT COM را پشتیبانی کنند. همه آنها را می توان برای اتصال مارک های مختلف کنترلر مورد استفاده قرار داد.