رباتهای هوشمند کشاورز

رباتهای هوشمند کشاورز

امروزه رباتهای هوشمند کشاورز نقش ویژه ای در کشاورزی پیدا کرده اند. کشاورزی را می توان یکی از مهمترین صنایع برشمرد. چرا که غذا وخوراک برای بقا را فراهم می کند.
انتظار می رود در سال 2050 جمعیت جهان به 9 میلیارد نفر برسد. برای تامین این میزان تقاضا تولیدات کشاورزی باید دو برابر گردد.

به دلیل محدودیت زمینهای کاشت، باید بهره وری را 25 درصد افزایش داد. رباتهای هوشمند کشاورز می توانند یک راهکار برای افزایش بهره وری باشد.
در حال حاضر استفاده از رباتیک در بخشهای مختلفی چون بسته بندی و کشتیرانی، تولید و حمل و نقل، خدمات مشتری و بسیاری از صنایع رو گسترش است.

با رشد جمعیت، توسعه هوش مصنوعی و پیشرفتهایی که در حوزه رباتیک شده است، دنیای رباتهای هوشمند کشاورز نیز رو به گسترش است.
در حال حاضر رباتهای هوشمند کشاورز از کاشت گیاه تا چوپانی و پرورش دام ایفای نقش می کنند.

کشاورزان و پرورش دهندگان مدرن با استفاده از تکنولوژی، زمینهای خود را به صورت دیجیتالی کنترل می کنند. دستگاههای نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در عملیات کشت، برداشت و بسته بندی استفاده می شوند.

Ecorobotix

این ربات به صورت ردیفی وجین می کند و دارای الگوریتم های پیشرفته تشخیص علف هرز، بازوهای رباتیک سریع، فن آوری پیشرفته سنسور، بهره وری انرژی بالا و ارتباطات بی سیم می باشد.

رباتهای هوشمند کشاورز

این ربات انرژی خود را از خورشید تامین می کند، GPS سبکی دارد، همچنین دارای هواپیمای بدون سرنشین اتوماتیک با قابلیت استفاده از انرژی خورشیدی در طول روز است. از سیستم دوربین پیشرفته اش برای تفکیک محصول و علف هرز استفاده می کند.

با توجه به دقت بالای آن 90 درصد کمتر سم مصرف می کند و 30 درصد ارزانتر از هزینه روشهای سنتی است.

Naio Technologies

Naio Technologies میزبان تعدادی ربات است که با استفاده از تکنولوژی علاوه بر اینکه یک مزرعه کامل را تشکیل می دهند، از محیط زیست نیز حفاظت میکنند.

رباتهای هوشمند کشاورز

رباتها قادر به وجین علفهای هرز، بیل زدن و دستیاری در هنگام برداشت هستند.
تیم سازنده Naio Technologies هدف از ساخت آن را دسترسی به جدید ترین تکنولوژی جهت کمک به رشد محصولات سالم، فراوان و دوستدار محیط زیست بیان کردند.

سیستم جمع آوری مرکبات Energid

سیستم Energid، سیستم برداشت سریع و کارآمدی است که برای تجارت مرکبات مناسب است.
این سیستم می تواند هر دو سه ثانیه یک میوه بچیند. هزینه ساخت این ربات کمتر از نیروی کار انسانی تمام می شود.

رباتهای هوشمند کشاورز

Blue River LettuceBot2 این ربات دارای تجهیزات کامل و سیستم پردازش تصویری دقیق است.  Blue River LettuceBot2 بین کشاورزان محبوبیت دارد، می توانند آن را به تراکتور وصل کرده و زمین خود را از علفهای هرز مقاوم به سم پاکسازی کنند.

 

رباتهای هوشمند کشاورز

در این ربات نیز میزان مصرف سم 90 درصد کاهش می یابد.

Agribotix 

هواپیمای های بدون سرنشین در حفظ و نگهداری محصولات زمینهای وسیع نقش مهمی دارند. Agribotix ابزاری به نسبت ارزان قیمت برای کشاورزان است که اطلاعات محصول را جمع آوری می کند.

رباتهای هوشمند کشاورز

کشاورزان با اجاره این هواپیما یک همکار، مشاور در زمینه محصول و یک مدیر مزرعه را  به همراه خود دارند. گرفتن تصویر و پردازش تصویر با سنسورهای مختلف صورت می گیرد.

این هواپیماها حتی مجهز به سنسورهای مادون قرمز هستند که می تواند در حین پرواز سلامت محصولات را اندازه گیری کند.

Vision Robotics

شرکت سان دیگو که بهترین محصولات را در بازار عرضه می کند، هفت سال است در زمینه سیستم های رباتیک کشاورز فعالیت می کند.
گروه VRرباتهایی مجهز به هوش مصنوعی هستند که برای بسیاری از محصولات می توان از آنها استفاده کرد. از تاکستانهای انگور تا مزارع کاهو.

 

رباتهای هوشمند کشاورز

Wall-Ye( وال ای)

به صورت اتوماتیک گیاهان را هرس می کند.

 

رباتهای هوشمند کشاورز

Agrobot E-Series

اگر قصد دارید در زمینه کشت توت فرنگی فعالیت کنید Agrobot به دردتان خواهد خورد. این ربات برای سیستم هیدورپونیک[1]، کاشت و برداشت توت فرنگی سفارشی شده است.

رباتهای هوشمند کشاورز

این ربات 24 بازوی رباتیک دارد که به صورت بی سیم و با یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته عمل می کند. سازندگان Agrobot آن را به معنای واقعی هوشمند میدانند. Agrobotمیزان رسیده بودن توت فرنگی را به صورت دقیق تشخیص می دهد.

رباتهای هوشمند کشاورز