مینی پی ال سی 8!LOGO

مینی پی ال سی 8!LOGO

آخرین نسخه کنترلر لوگو! در سال ۲۰۱۴ تحت عنوان LOGO! 8 به بازار عرضه گردید، مهمترین قابلیتی که به نسخه ۸ افزوده شد، وجود پورت پروفی نت روی تمامی مدلهای لوگو! می باشد. اهمیت این امر بدان جهت است که به منظور ارتباط این کنترلر با سایر تجهیزات همچون سایر کنترلرها، HMIها، PC ها و… نیاز به یک کابل شبکه معمولی می باشد و میتوان اطلاعات را با سرعت و در مسافت طولانی انتقال داد. عدم نویزپذیری و قابلیت اطمینان بالای این پروتکل، آن را تبدیل به انتخاب پروتکل سطح فیلد در هرم اتوماسیون زیمنس نموده است. قابلیت های دیگری همچون کنترل و مانیتورینگ از  طریق Web Server، Remote Operation و  Remote Access نیز در این سری بسیار قابل توجه است. وجود قابلیت Web Server به شما اجازه می دهد تمامی پارامترهای !Logo  را از طریق یک مرورگر اینترنت مثل فایرفاکس و یا اینترنت اکسپلورر،  بر روی لپ تاپ و یا موبایل خود مشاهده کنید. افزایش تعداد خروجی های دیجیتال، ورودیها و خروجیهای آنالوگ نیز از دیگر ویژگیهای اضافه شده به این نسل از کنترلر می باشد.

صفحه نمایش تعبیه شده در این سری علاوه بر قابلیت تغییر رنگ پس زمینه، قابلیت نمایش شش خط متن را دارد که در هر خط ۱۶ کاراکتر جای می گیرد. همچون سری های قبلی انواع ماژول های جانبی نیز برای این سری در نظر گرفته شده است که می توان به هفت ماژول افزایشی ورودیها و خروجیهای دیجیتال و سه ماژول افزایشی ورودیها و خروجیهای آنالوگ اشاره کرد. همچنین ماژول های CMR2020 وCMR2040 امکان برقراری ارتباط از طریق GPRS(3G,4G) با کنترلر و امکان تعیین موقعیت آن به کمک سیستم موقعیت یابی جهانی(GPS) را فراهم می آورند.

برنامه نویسی این کنترلر از طریق نسخه جدید نرم افزار LOGO!Soft Comfort   صورت می پذیرد.

قابلیت جالب دیگری که در کنار این محصول ارائه شده است اپلیکیشن موبایل (LOGO! Android App) برای دستگاه های اندرویدی و iOSاست که کاربر می تواند آن را روی دستگاه موبایل و یا تبلت خود نصب کرده و پارمتر های کنترلی برنامه را به آسانی کنترل و مانیتور نماید. برخورداری از تعداد مناسبی ورودی و خروجی دیجیتال و آنالوگ، قابلیت اتصال به اینترنت، شبکه LAN و GPS، بهره مندی از اپلیکیشن موبایل و تبلت، سرعت و کیفیت قابل قبول، زبان برنامه نویسی ساده و کاربرپسند، وجود پورت پروفی نت و امکان اتصال به تجهیزات بسیار، سازگاری با تکنولوژی KNX و…  LOGO!8 را به یک کنترلر ایده ال برای کاربردهای اتوماسیون خانگی مبدل می نماید و شرکت زیمنس به صراحت به این نکته اشاره می کند. قیمت بسیار پایین این کنترلر و قابلیت های فراوان  آن در مقایسه با تجهیزات هوشمند سازی برندهای مختلف، برگ برنده آن در میدان مبارزه با برندهای موجود در بازار است.

دوره جدید آموزشی LOGO!8 

جهت مشاهده زمان شروع و سرفصلهای این دوره کلیک کنید.


ویدیو امکانات جدید لوگو زیمنس 8                       SIEMENS LOGO! 8 What’s new in an overview

برای مشاهده ویدیو, فایل زیر را دانلود کنید.

حجم فایل : 4.47 مگابایت

مهمترین واحدهای تشکیل دهنده یک logo عبارتند از:

1 . منبع تغذیه :

تغذیه سخت افزار از طریق دو ترمینال به نامهای NوL1 انجام میشود.ولتاژ ورودی دستگاه به این ترمینالها اتصال می یابد.
منبع تغذیه plc logo جهت تغذیه قسمتهای مختلف از جمله CPU و سنسورها در logo با کلاس ولتاژهای 24 ولت و کمتر مورد نیاز است. در logo با کلاس ولتاژی بالای 24 ولت (110-230ولت) نیازی به منبع تغذیه نیست . در این مدل ورودی ها و خروجی ها و CPU مستقیما به شبکه شهری وصل میشوند.

2 . ماژول اصلی Basic Module :

ماژول اصلی plc logo در دو مدل به بازار عرضه شده است که عبارتند از:
الف) ماژول اصلی با صفحه نمایش: در این ماژول قابلیت نمایش وضعیت ورودی ها,خروجی ها وتست برنامه و همچنین برنامه نویسی وجود دارد.
ب) ماژول اصلی بدون صفحه نمایش: این ماژول از نظر اقتصادی به صرفه تر بوده واستفاده از آن آسان تر است. برنامه نویسی آن فقط از طریق نرم افزار در رایانه امکان پذیر است.

چگونگی تشخیص مدلهای logo از روی دستگاه :

عدد 12 : نشان دهنده نوع 12V Dc میباشد.

عدد 24 : نشان دهنده نوع 24V Dc میباشد.

عدد 230 : نشان دهنده نوع 230V Ac میباشد.

حرف R : نشان دهنده خروجی رله میباشد.در صورت نبود این حرف خروجی ها ترانزیستوری هستند.

حرف C : نشان دهنده دارا بودن سوئیچ تایمر و زمان بندی هفتگی است.

حرف O : نشان دهنده نسخه بدون نمایشگر است.

حرف E : نشان دهنده دارا بودن اترنت میباشد.

3 . ماژول توسعه ورودی خروجی Expansion Module:

هر ماژولی که به رله هوشمند اضافه میشود نیاز به تامین تغذیه
دارد. ماژولهای توسعه به سه دسته دیجیتال, آنالوگ و شبکه تقسیم می شوند. نوع خروجی ها روی سخت افزار مشخص می شود . این خروجی ها به صورت رله ای یا ترانزیستوری می باشند.
در خروجی های ترانزیستوری عمل قطع و وصل با جرقه همراه نخواهد بود و سرعت سوئیچ آن بسیار بالا خواهد بود.
در ماژولهای خروجی رله ای خروجی ها باید از منبع تغذیه و ورودیها ایزوله باشند. این خروجی بیشتر برای حالت AC مناسب است اما در حالت DC نیز کاربرد دارد. ماکزیمم جریان کلید زنی در خروجیها 10A می باشد.

4 . کارت حافظه :

جهت کپی کردن اطلاعات از یک رله هوشمند LOGO به رله هوشمند LOGO دیگر استفاده می شود به گونه ای که هنگام استفاده می توان برنامه را از LOGO به کارت و یا از کارت به LOGO ارسال نمود.
کارت حافظه دارای سه رنگ آبی , زرد و قرمز می باشد.

آبی : قابلیت خواندن و نوشتن برنامه را دارد و با قطع برق برنامه پاک می شود.

زرد : قابلیت خواندن و نوشتن برنامه را دارد و با قطع برق برنامه پاک نمی شود.

قرمز : فقط قابلیت خواندن برنامه را دارد و با قطع برق برنامه پاک نمی شود.

هنگام ارسال برنامه به کارت حافظه قرمز لازم است برای آن رمز انتخاب کنیم و فقط با وارد نمودن رمز می توانیم برنامه آن را ویرایش و یا استفاده کنیم.

5.کابل اینترفیس :

جهت برقراری ارتباط بین پی ال سی لوگو و کامپیوتر به منظور انتقال اطلاعات شرکت سازنده کابل های واسطی را به همراه سخت افزار LOGO ارائه کرده است که به کابل Interface معروف میباشد.

6.نرم افزار LOGO :

نرم افزار LOGO! Soft Comfort نرم افزاری جهت فراهم سازی محیط برنامه نویسی جهت کار با مینی پی ال سی های لوگو میباشد. از آنجایی که برنامه نویسی از طریق صفحه کلید تعبیه شده بر روی سخت افزار کاری وقت گیر بوده و همچنین نوشتن برنامه های حجیم با صفحه کلید مذکور بسیار دشوار می نماید، لذا شرکت زیمنس نرم افزار مورد نظر را که محیط مناسب جهت نوشتن و ویرایش برنامه را در اختیار کاربر قرار داده و همچنین  امکان تست برنامه بصورت شبیه سازی را فراهم می آورد، ارائه کرده است.


logo-8-image