معرفی نرم افزار ePLAN Electric

معرفی نرم افزار ePLAN Electric

نرم افزار ePLAN ساخت کشور آلمان، یکی از بهترین نرم افزارها در حوزه نقشه کشی برق صنعتی است. این نرم افزار در کشور ما برای نقشه های پست ها و نیروگاه ها و خصوصاً کارخانه های تابلوسازی و طراحی نقشه های جانمایی تابلو کاربرد و اهمیت فراوان دارد.

اهمیت نرم افزار ePLAN از آنجا بیش تر می شود که چند سالی است شرکت ها و کارخانجات مختلف فعال در حوزه برق صنعتی تمامی نقشه های خود را به جای استفاده از AutoCAD با ePLAN ترسیم می کنند. به این جهت که ePLAN بر خلاف AutoCAD، تئوری برق را درک می کند و از نظر برقراری Connection کاملاً هوشمند است و این امر باعث تسهیل در نقشه کشی می شود. ضرورت یادگیری این نرم افزار آنجا بیشتر می شود که با قابلیت های هوشمند آن آشنا شویم. در حقیقت آنچه ePLAN را از AutoCAD متمایز می کند، ویژگی های هوشمند این نرم افزار از جمله Cross-references و خروجی های اتوماتیک است که باعث مدیریت هر چه بهتر پروژه ها و دسترسی به لوکیشن هر المان در هر لحظه از انجام پروژه است.

در این دوره آموزش شما با انواع سیمبل ها، کانکشن ها و المان های مورد نیاز برای نقشه کشی و همچنین قابلیت های هوشمند نرم افزار آشنا خواهید شد و به تدریج تمامی مبانی مورد نیاز برای نقشه کشی و به طور دقیق تر تمامی موارد لازم برای انجام یک پروژه نقشه کشی را خواهید آموخت.

سعی بر آن بوده است تا در این آموزش هر آنچه را که لازم است بیاموزید تا بتوانید از پس کشیدن نقشه های مختلف حوزه برق صنعتی بر بیایید و امیدوار هستیم تجربه مفیدی را پس از تمرین و تکرار این دوره برای ورود به بازار کار به دست آورید.

مخاطبان دوره: مهندسان و تکنسین های برق و الکترونیک، کارشناسان PLC و تابلو سازی و افرادی که به هر نحو قصد فعالیت در زمینه تابلو سازی ، نقشه کشی ، نقشه خوانی و تعمیر و نگهداری سیستم های الکتریکی را دارند.

بسیاری از افرادی که این دوره را گذرانده اند هم اکنون در شرکت های معتبر تابلو سازی و دفاتر فنی مهندسی و طراحی برق مشغول فعالیت می باشند.

مزایای Eplan Electric  

  • در زمان طراحی و اجرای پروژه به طور قابل ملاحظه ای صرفه جوی شده و از عملیات تکراری که سبب خستگی نیرو ها و اتلاف انرژی می شود، جلوگیری می گردد.
  • باعث جلوگیری از بروز اشتباه شده و مانع اتلاف وقت و انرژی برای رفع خطاهای پیش آمده خواهد شد .
  • محدودیتی در بکارگیری یک استاندارد بخصوص وجود ندارد.
  • سادگی و گستردگی دامنه کار با پرژه ها و عدم نیاز به خود نرم افزار جهت مشاهده نتایج پروژه.
  • سادگی و راحتی پشتیبانی و نگهداری پروژه ها.
  • حجم کار و زمان پروژه های بعدی بطور قابل ملاحظه ای بعلت استفاده از پروژه های قبلی کاهش می یابد و باعث جذب پروژه های بیشتری خواهد شد.

جهت اطلاع از زمان و شرایط برگزاری دوره ePLAN Electric P8 به لینک زیر مراجعه فرمایید.

نقشه کشی مدارات تابلوهای برق با Eplan 

دیگر دوره های آموزشی مجتمع پالس